Protokół sesji Nr I/06 z dnia 27.11.2006r.

PROTOKÓŁ Nr I/06

sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 27 listopada 2006r.
w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu
w Juchnowcu Kościelnym


Przed oficjalnym rozpoczęciem obrad sesji m.in. przedstawiciele mieszkańców, dyrektorzy szkół, przewodnicząca sołtysów w imieniu sołtysów z terenu gminy, przewodnicząca rady poprzedniej kadencji złożyli życzenia i wręczyli kwiaty w związku z wygraniem wyborów na Wójta przez Pana Czesława Jakubowicza.
Sesja rozpoczęła się o godz. 11.00 i trwała do godz. 14.30.
W sesji wzięli udział radni i sołtysi – zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.
Pierwszą uroczystą sesję piątej kadencji otworzył Przewodniczący Rady Gminy poprzedniej kadencji Pani Bożena Ewa Jakończuk.
Przywitała ona przybyłych na sesję:
- wybranego w dniu 26 listopada 2006r. w wyborach powszechnych Wójta Gminy Pana Czesława Jakubowicza,
- radnych Rady Gminy Juchnowiec Kościelny wybranych w 11 okręgach wyborczych,
- sołtysów,
- kierownictwo Urzędu Gminy oraz wszystkie pozostałe osoby przybyłe na sesję.
Następnie dalsze prowadzenie sesji przekazała Pani Barbarze Świerzbińskiej – jako najstarszemu wiekiem radnemu obecnemu na sesji.
Odegrano hymn narodowy.

Ad.2.

radna Barbara Świerzbińska oddała głos Przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej – Pani Elżbiecie Teliszewskiej w celu wręczenia zaświadczeń radnym.
Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej – Pani Elżbieta Teliszewska wręczyła zaświadczenia radnym Rady Gminy Juchnowiec Kościelny.

Ad.3.
Przed przystąpieniem do wykonania mandatu radnego, radni złożyli ślubowanie. Ślubowanie złożyło 15 radnych.
Następnie radna Barbara Świerzbińska odczytała porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Wręczenie zaświadczeń nowo wybranym radnym.
3. Ślubowanie nowo wybranych radnych.
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.
6. Wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
7. Podjęcie uchwał w sprawie ustalenia liczby i rodzajów stałych komisji Rady Gminy i wyboru członków komisji stałych Rady.
8. Wolne wnioski i zakończenie obrad sesji.
radny Stanisław Cydzik wnioskował o przełożenie na kolejną sesję pkt 7,
radny Krzysztof Marcinowicz – powiedział, iż pomimo tego że część radnych to nowe osoby, to i tak należy wybrać składy komisji ze względu na ważne sprawy, które komisje powinny się zająć.
Zarządzono głosowanie nad wnioskiem radnego Stanisława Cydzika – „za” było 7 radnych, „przeciw” 8. Wniosek odrzucono.

Ad.5.
Przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Rady
radny Leszek Kuczyński zgłosił kandydaturę radnego Stanisława Cydzika wraz z uzasadnieniem,
radny Leszek Matowicki zgłosił kandydaturę radnego Krzysztofa Marcinowicza wraz z uzasadnieniem.
Obaj kandydacie wyrazili zgodę na kandydowanie.
Następnie powołano komisję skrutacyjną w składzie:
- Leszek Grzegorz Kuczyński – przewodniczący,
- Henryk Silwon
- Stefan Leon Kozłowski
„Za” przyjęciem powyższego składu osobowego komisji skrutacyjnej głosowało 15 radnych.
Przeprowadzono głosowanie tajne, a komisja skrutacyjna policzyła głosy
i poinformowała o wynikach zgodnie z protokołem o wyborze przewodniczącego rady, który stanowi załącznik do protokołu:
- radny Stanisław Cydzik otrzymał 8 głosów,
- radny Krzysztof Marcinowicz otrzymał 7 głosów.
Przewodniczącym Rady został radny Stanisław Cydzik - Uchwała Nr I/1/06, stanowi załącznik do protokołu.
Nowo wybrany Przewodniczący Rady podziękował radnym za okazane mu zaufanie.
Dalszą część obrad sesji poprowadził nowo wybrany Przewodniczący Rady Gminy – Stanisław Cydzik.

Ad.6.
Realizując przyjęty porządek obrad sesji radni przystąpili do wyboru dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
Kandydatury zgłosili:
- radny Krzysztof Marcinowicz - radnego Leszka Matowickiego,
- radny Stanisław Szerenos - radnego Grzegorza Śliwowskiego,
- radny Andrzej Kolęda – radnego Krzysztofa Szczukę
- radny Krzysztof Marcinowicz – radnego Eugeniusza Szotko,
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Komisja skrutacyjna wybrana do  wyboru przewodniczącego rady, wyraziła zgodę na przeprowadzenie wyborów wiceprzewodniczących rady.
Po przeprowadzeniu głosowania tajnego komisja skrutacyjna ogłosiła wyniki zgodnie z protokołem o wyborze wiceprzewodniczących rady, który stanowi załącznik do protokołu. Wiceprzewodniczącymi Rady zostali radny Leszek Matowicki – 8 głosów „za”, oraz radny Krzysztof Szczuka również 8 głosów „za”– Uchwała Nr I/2/06 stanowi załącznik do protokołu.

Ad.7.
Radni 15 głosami „za” zatwierdzili liczbę i rodzaje komisji, które funkcjonowały w poprzedniej kadencji tj. 3 komisje stałe: Komisja Rolnictwa i Finansów, Komisja Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska, Komisja Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu oraz Komisja Rewizyjna.
Po tym przystąpiono do wyboru członków Komisji Rolnictwa i Finansów.
Kandydatury zgłosili:
- radny Leszek Matowicki – radnego Jana Bruczko
- radna Barbara Świerzbińska – radnego Leszka Kuczyńskiego,
- radny Stanisław Szerenos – radnego Grzegorza Śliwowskiego,
- radny Jan Bruczko – radnego Eugeniusza Szotko,
- radny Krzysztof Szczuka – radnego Andrzeja Kolędę,
- radny Marian Grabowski – radnego Krzysztofa Marcinowicza,
- radny Krzysztof Marcinowicz – radnego Mariana Grabowskiego,
- radny Andrzej Kolęda – radnego Krzysztofa Szczukę.
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik zarządził głosowanie na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą ilość głosów:
- Jan Bruczko – 14 głosów „za”, 1 „wstrzymujący się”,
- Leszek Kuczyński – 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Grzegorz Śliwowski – 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Eugeniusz Szotko - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Andrzej Kolęda - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Krzysztof Marcinowicz - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Marian Grabowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Krzysztof Szczuka - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
Po pierwszej turze głosowania do komisji wybrano radnych:
- Jana Bruczko
- Leszka Kuczyńskiego
- Krzysztofa Marcinowicza
- Mariana Grabowskiego
Następnie przeprowadzono dodatkowe głosowanie spośród radnych, którzy mieli taka samą ilość głosów w pierwszej turze tj:
- Grzegorz Śliwowski - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Eugeniusz Szotko -  8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Andrzej Kolęda - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Krzysztof Szczuka - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
Po drugiej turze głosowania do komisji wybrano:
- Eugeniusza Szotko,
- Krzysztofa Szczukę
Ze względu na 7 osobowe składy komisji przeprowadzono trzecią turę głosowania  pomiędzy:
- Grzegorzem Śliwowskim - 9 głosów „za”, 6 „wstrzymało się” od głosu,
- Andrzejem Kolędą- 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
Skład Komisji Rolnictwa i Finansów:
1. Jan Bruczko
2. Leszek Kuczyński
3. Krzysztof Marcinowicz
4. Marian Grabowski
5. Eugeniusz Szotko,
6. Krzysztof Szczuka
7. Grzegorz Śliwowski
Następnie przystąpiono do wyboru składu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska.
Kandydatury zgłosili:
- radny Krzysztof Marcinowicz – radnego Mariana Grabowskiego,
- radny Stanisław Szerenos – radnego Grzegorza Śliwowskiego,
- radny Grzegorz Śliwowski – radną Barbarę Świerzbińską,
- radny Marian Grabowski – radnego Henryka Silwona,
- radna Barbara Świerzbińska – radnego Andrzeja Kolędę,
- radny Paweł Gradkowski – radnego Leszka Matowickiego,
- radny Krzysztof Marcinowicz – radnego Pawła Gradkowskiego,
- radny Andrzej Kolęda – Stanisława Szerenos,
- radny Krzysztof Szczuka – radnego Stefana Kozłowskiego,
- radny Leszek Kuczyński – radnego Krzysztofa Marcinowicza,
- radny Grzegorz Śliwowski – radnego Eugeniusza Szotko
Radni: Stefan Kozłowski i Krzysztof Marcinowicz nie wyrazili zgody na kandydowanie. Pozostali radni wyrazili zgodę.
W przeprowadzonym głosowaniu jawnym poszczególni radni otrzymali głosów:
- Marian Grabowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Grzegorz Śliwowski - 9 głosów „za”, 6 „wstrzymało się” od głosu,
- Barbara Świerzbińska - 9 głosów „za”, 6 „wstrzymało się” od głosu,
- Henryk Silwon - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Andrzej Kolęda - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Leszek Matowicki - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Paweł Gradkowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Stanisław Szerenos - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Eugeniusz Szotko - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
Po pierwszej turze głosowania do komisji wybrano radnych:
- Grzegorza Śliwowskiego
- Barbarę Świerzbińską
Następnie przeprowadzono dodatkowe głosowanie spośród radnych, którzy mieli taka samą ilość głosów w pierwszej turze tj:
- Marian Grabowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Henryk Silwon - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Leszek Matowicki - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Paweł Gradkowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Stanisław Szerenos - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Eugeniusz Szotko - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
Po drugiej turze głosowania do komisji wybrano:
- Mariana Grabowskiego,
- Leszka Matowickiego,
- Pawła Gradkowskiego
Przeprowadzono trzecią turę głosowania:
- Henryk Silwon - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Stanisław Szerenos - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Eugeniusz Szotko - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
Do komisji dołączył:
- Eugeniusz Szotko
Przeprowadzono czwartą turę głosowania:
- Henryk Silwon - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Stanisław Szerenos - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
Skład Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska:
1. Grzegorz Śliwowski
2. Barbara Świerzbińska
3. Marian Grabowski,
4. Leszek Matowicki,
5. Paweł Gradkowski
6. Eugeniusz Szotko
7. Henryk Silwon

Przed głosowaniem do składu kolejnej komisji radny Krzysztof Marcinowicz zaproponował o przegłosowanie kandydatur trzech radnych, którzy nie byli wybrani do żadnej komisji tj. Stanisław Szerenos, Andrzej Kolęda, Stefan Kozłowski
radny Leszek Matowicki powiedział, że ani przewodniczący ani wiceprzewodniczący rady nie mogą być członkami komisji rewizyjnej
Po dyskusji radny Leszek Kuczyński powiedział, że należy przestrzegać §45 pkt 2 Statutu Gminy
Następnie przystąpiono do wyboru składu Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu
Kandydatury zgłosili:
- radny Krzysztof Marcinowicz – radnego Stefana Kozłowskiego
- radna Barbara Świerzbińska – radnego Andrzeja Kolędę
- radny Leszek Kuczyński – radnego Stanisława Szerenosa,
- radny Marian Grabowski – radnego Jana Bruczko,
- radny Paweł Gradkowski – radnego Leszka Matowickiego,
- radny Leszek Matowicki – radnego Krzysztofa Szczukę
- radna Barbara Świerzbińska – radnego Krzysztofa Marcinowicza,
- radny Stanisław Cydzik – radnego Pawła Gradkowskiego,
- radny Jan Bruczko – radną Barbarę Świerzbinską,
- radna Barbara Świerzbińska – radnego Henryka Silwona
Radni Krzysztof Marcinowicz, Paweł Gradkowski, Barbara Świerzbińska, Henryk Silwon nie wyrazili zgody na kandydowanie. Kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:
Radni: Stefan Kozłowski, Andrzej Kolęda, Leszek Matowicki, Stanisław Szerenos, Krzysztof Szczuka otrzymali 15 głosów „za”, radny Jan Bruczko – otrzymał
14 głosów „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu.
Skład Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu
1. Stefan Kozłowski,
2. Andrzej Kolęda,
3. Leszek Matowicki,
4. Stanisław Szerenos,
5. Krzysztof Szczuka
6. Jan Bruczko
Następnie przystąpiono do wyboru składu Komisji Rewizyjnej
- radny Stanisław Szerenos – radnego Leszka Kuczyńskiego,
- radna Barbara Świerzbińska – radnego Andrzeja Koledę,
- radny Grzegorz Śliwowski – radną Barbarę Świerzbińską i radnego Stanisława Szerenosa,
- radny Krzysztof Marcinowicz – radnych: Henryka Silwona, Pawła Gradkowskiego, Stefana Kozłowskiego, Krzysztofa Marcinowicza
Poszczególni kandydaci otrzymali:
- Leszek Kuczyński -  8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Andrzej Kolęda - 9 głosów „za”, 6 „wstrzymało się” od głosu,
- Barbara Świerzbińska - 7 głosów „za”, 8 „wstrzymało się” od głosu,
- Stanisław Szerenos - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Henryk Silwon - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Paweł Gradkowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Stefan Kozłowski - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu,
- Krzysztof Marcinowicz - 8 głosów „za”, 7 „wstrzymało się” od głosu
Skład Komisji Rewizyjnej
1. Leszek Kuczyński
2. Andrzej Kolęda
3. Stanisław Szerenos
4. Henryk Silwon
5. Paweł Gradkowski
6. Stefan Kozłowski
7. Krzysztof Marcinowicz
Radny Krzysztof Marcinowicz – wnioskuje o uzupełnienie składu Komisji Samorządu o radną Barbarę Świerzbińską, która otrzymała 15 głosów „za”.

Ad.8.
Wójt Gminy Pan Czesław Jakubowicz poinformował o potrzebie przejęcia pokoju Nr 3 Urzędu Gminy Juchnowiec Kościelny, w którym odbywały się m.in. posiedzenia komisji na potrzeby urzędu, ponieważ brakuje miejsca oraz zaproponował aby obrady komisji odbywały się w pomieszczeniu Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu.
radny Krzysztof Marcinowicz – powiedział, że komisje mogą odbywać się w budynku GOKiS, jednakże przewodniczący powinien mieć wydzielone miejsce na pełnienie dyżuru w budynku urzędu, Przewodniczący Rady Pan Stanisław Cydzik – powiedział, że dyżury powinien pełnić w urzędzie
radny Krzysztof Marcinowicz – wnioskował do Przewodniczącego Rady o:
- przekazanie wszystkim radnym po egzemplarzu statutu gminy i ustawy o samorządzie gminnym,
- zorganizowanie szkolenia radnym,
pytał o projekt budżetu gminy na 2007r.
Wójt powiedział, że trwają prace nad budżetem.
Sołtys wsi Wólka – wnioskował o interwencję w sprawie bardzo złego funkcjonowania poczty,

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
Stanisław Cydzik

Protokolant:
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2009-02-04

Data modyfikacji: 2009-02-04

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2009-02-04