Uchwała Nr L/362/10
RADY GMINY JUCHNOWIEC KOŚCIELNY
z dnia 11 października 2010 roku
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001r., Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 214, poz.1806; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457, z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 175, poz.1457, Nr 181, poz.1337; z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138 poz.974, Nr 173, poz.1218; z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458; z 2009r. Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241; z 2010r. Nr 28, poz.142 i 146, Nr 106, poz.675) w związku z art.234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1240, z 2010r. Nr 78, poz.146) Rada Gminy Juchnowiec Kościelny w procedurze prac nad przygotowaniem i uchwaleniem budżetu Gminy Juchnowiec Kościelny uchwala, co następuje:
OPRACOWANIE PROJEKTU BUDŻETU
§ 1. 1. Projekt budżetu opracowuje Wójt, przy pomocy urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.
2. Wnioski radnych, sołectw, społecznych komitetów, organizacji pozarządowych w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych Gminy składane są Wójtowi w terminie do dnia 30 września każdego roku.
3. Jednostki posiadające osobowość prawną, dla których Gmina jest organem założycielskim, wnioski do budżetu na nadchodzący rok składają Wójtowi w terminie do 1 października.
4. Kierownicy referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy urzędu składają w terminie do 18 października Wójtowi projekty finansowe dochodów i wydatków poszczególnych referatów, w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf.
5. Projekty finansowe zawierają plan finansowy urzędu, wnioski, o których mowa w punkcie 2, a także inne planowane dochody i wydatki wynikające z nowych zadań lub zmian organizacyjnych.
6. W terminie do 18 października Wójt określa zadania Gminy realizowane wspól¬nie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez Gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.
7. Skarbnik w terminie do 18 października opracowuje prognozę wysokości dochodów Gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki Gminy w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz reali¬zacji obowiązkowych zadań Gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami.
8. Na podstawie przedłożonych projektów planów finansowych złożonych przez kierowników jednostek, referatów i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy uwzględniając prognozę dochodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Wójt ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i przedkłada Radzie i regionalnej izbie obrachunkowej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
9. Zapisy ujęte w projekcie uchwały budżetowej powinny być zgodne, w zakresie zadań/przedsięwzięć i kwot przewidzianych na dany rok budżetowy, z danymi wykazanymi w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
PROJEKTY PLANÓW FINANSOWYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY
§ 2. 1. Kierownicy podległych jednostek budżetowych w terminie do 18 października przekazują Wójtowi wstępne projekty planów finansowych, w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf oddzielnie dla:
1) dochodów,
2) wydatków,
3) dochodów wyodrębnionych na wydzielonym rachunku oświatowych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych.
2. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Wójt przekazuje jednostkom budżetowym informację zawierającą kwoty dochodów i wydatków z wyodrębnieniem na wydatki bieżące i majątkowe.
3. Jednostki opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
4. Wójt weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgod-ności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej.
5. Zweryfikowane plany finansowe, o których mowa w ust. 3, stanowią podstawę gospodarki finansowej do dnia podjęcia uchwały budżetowej.
PROJEKT BUDŻETU I MATERIAŁY INFORMACYJNE TOWARZYSZĄCE PROJEKTOWI BUDŻETU
§ 3. 1.Projekt budżetu gminy składa się z projektu uchwały budżetowej oraz z objaśnień.
2. Szczegółowy plan dochodów i wydatków Wójt opracowuje w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
3. W skład materiałów towarzyszących projektowi budżetu wchodzą: informacja opisowa o stanie realizacji inwestycji kontynuowanych, ogólna informacja o stanie mienia gminnego ze wskazaniem planowanych do uzyskania dochodów z tytułu gospodarowania mieniem, wykaz zadań planowanych do realizacji przy udziale środków z UE.
UCHWALANIE BUDŻETU
§ 4. 1. Przewodniczący Rady niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Wójta projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i innymi materiałami towarzyszącymi.
2. Komisje Rady zapoznają się z projektem budżetu i w terminie do 30 listopada odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie opinie o projekcie uchwały budżetowej.
3. Komisja Rady, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego finansowania.
4. Opinie Komisji nie później niż w ciągu 3 dni przedstawiane są Komisji właściwej do spraw budżetu, która w terminie nie dłuższym niż 12 dni od daty ich otrzymania formułuje ostateczną opinię i przedkłada Przewodniczącemu Rady na sesję budżetową.
5. Wójt po zapoznaniu się z opinią Komisji właściwej do spraw budżetu przekazaną przez Przewodniczącego Rady Gminy oraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, w terminie 7 dni przedkłada Radzie Gminy skorygowany projekt uchwały budżetowej.
6. Wnioski, które nie zostały uwzględnione w projekcie uchwały wymagają uzasadnienia Wójta.
7. Ostateczny tekst projektu uchwały budżetowej i załączników, w przypadku zmiany tekstu pierwotnego, przedstawiany jest radnym co najmniej na 7 dni przed sesją budżetową.
8. Przewodniczący Rady w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową.
9. Porządek sesji budżetowej powinien obejmować następujące punkty:
1) odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójta,
2) odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie długu,
4) dyskusja nad wnoszonymi w trakcie sesji poprawkami i ich przegłosowanie,
5) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 5. Terminarz prac związanych z przygotowaniem i uchwaleniem budżetu Gminy Juchnowiec Kościelny stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 6. Traci moc Uchwała Nr XII/69/07 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 27 września 2007 roku w sprawie określenia procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Juchnowiec Kościelny.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w siedzibie Urzędu Gminy Juchnowiec Kościelny.
Krzysztof Marcinowicz
Metryka strony